Fontana di Trevi v Římě

ITÁLIE



Sezona dovolených se blíží a tak se v našich článcích zaměřujeme na významná turistická centra. Jedním z míst, které byste rozhodně měli alespoň jednou za život navštívit, je italská metropole Řím. “Věčné město“ nabízí tolik atraktivních lákadel, že nás snad ani nepřekvapí informace, že ročně jej navštíví více než šest milionů návštěvníků. Ti všichni sem míří za jediným účelem: spatřit na vlastní oči co nejvíce zdejších fascinujících památek a v ideálním případě se před nimi vyfotografovat. Tipnete si, jaké místo je pro vznik společných fotografií vůbec nejoblíbenější?

Slavná díky filmu

Možná budete překvapeni, ale není to ani Koloseum, ani svatopetrská bazilika, ba dokonce ani slavné římské vítězné oblouky, které tvoří výraznou dominantu trosek Fora Romana. Místo, kam většina turistů zamíří pro nezbytné památečné fotografie, je kupodivu z historického hlediska nepříliš důležité - zato jeho symbolický význam je až překvapivě velký. Je to Fontana di Trevi, slavná barokní stavba z osmnáctého století, kterou patrně nejvíc proslavil italský režisér Federico Fellini. Dodnes je legendární scéna z jeho filmu Dolce Vita (Sladký život), ve kterém v roce excelovala 1960 švédská herečka Anita Ekbergová. Vyzývavé záběry, ve kterých Felini nechal Ekbergovou pózovat právě na fontáně, jsou dodnes v živé paměti mnoha z nás.

Vhodíte si také minci?

Bylo by však chybou si slavnou Fontanu zapamatovat jen v souvislosti se zmíněným filmem. Její impozantní silueta, inspirovaná starořímskou architekturou, v minulosti zavdala podnět ke vzniku celé řady legend a pověstí, z nichž mnohé přetrvaly dodnes a díky zájmu turistů se předávají dál. Tvrdí se například, že mince vhozená do fontány dokáže zázračným způsobem obnovit ztracenou lásku. Ročně jsou z fontány vyzvednuty statisíce eur, které jen dokazují, že turisté jsou rádi pověrčiví. Až zde budete, nezapomeňte vyzkoušet, zda na tom přece jen něco není!



Autor - Marek Kos

Zveřejněno - 20.03.2017 00:00

Nejnovější články do Vaší schránky:
REKLAMA:
REKLAMA:

Reklama

(c) 2005-2017, Desperado.cz | Provozuje - Jaroslav Hruška & Štefan Mazáň